Sabtu, 25 April 2009

Sekadar peringatan untuk PR Kedah

Ketika pemerintahan BN di Kedah, antara perbualan yang agak top di kalangan penyokong PR ialah tentang sidang DUN Kedah yang hanya mengambil masa lebih kurang 2 jam setiap kali sidang, perkara tersebut bukan menjadi rahsia kepada semua warga Kedah,dan setiap kali orang yang komen tentang perkara ini akan menyebut “ apa punya kerajaan, mesyuarat 2 jam saja, mesyuarat pakatan pinggan mangkuk lagi lama, macam mana nak perintah negeri kalau lagu ni” demekian kurang lebih rungutan yang pernah aku sendiri dengaq termasuk dari barisan pimpinan PR.
Minggu lepas, aku sempat hadir ke sidang DUN kedah yang berlangsung pada 19 april, mesyuarat kali ini meneruskan tradisi kerajaan BN dulu, hanya memakan masa dua jam. Bila aku keluar nak balik, tersempak dengan seorang hamba Allah yang memang dah lama tak jumpa, aku tanya sebab apa tak masuk dewan, jawab dia, “nak dengar apa, takat mesyuarat dua jam ja, dulu sakan sangat kata kt UMNO mesyuarat dua jam, lani depa pulak yang dok buat perangai macam tu, mesyuarat PIBG sekolah lagi lama”beleter hamba Allah yang memang sedap di dengar kalau dia berleter.
Jadi, sekadar nak pesan kepada kerajaan PR di Kedah, jangan teruskan tradisi BN yang kurang baik , teruskan yang baik tapi perbaiki segala yang buruk agar rakyat tak muak dan akan beralih ke BN semula. Kalau dulu kita marah sebab mesyuarat hanya dua jam , tak sempat nak berbahas isu negeri maka waktu kita perintah ni ambil la peluang untuk menunjukkan yang PR mengamalkan politik yang lebih bersih dan terbuka…..

1 ulasan:

  1. salam..
    meeting lama2 pun kalo xda isi xbagus gak
    tp xtw r..xpenah masuk dewan lagi...

    BalasPadam