Sabtu, 25 April 2009

Bohong sunat

Ketika kecil aku selalu mendengar orang menyebut tentang “bohong sunat” . sampai dewasa aku cuba mencari bagaimana yang dikatakan bohong sunat. Mungkin cerita yang aku petik dari MASTIKA ini boleh mebawa maksud bohong sunat.
Seorang perompak telah memcah masuk ke sebuah rumah. Dalam rumah tersebut hanya ada sepasang suami isteri, perompak telah bertindak mengikat tuan rumah dan mengeledah isi rumah….selesai merompak barang2 berharga perompak bertanya kepada si isteri…….
Perompak: Menjadi kebiasaan saya, saya akan membunuh orang yang saya rompak, tetapi saya perlu mengetahui nama mereka, boleh saya tahu nama puan?
Tuan rumah (Isteri) : Nama saya Maryam.
Perompak: Nasib puan baik, saya tak akan membunuh orang yang bernama Maryam, kerana nama ibu saya juga Maryam
Tuan rumah (Isteri): fuhhhhhhh, leganya(sambil mengusap dada)
Perompak: Boleh saya tahu nama tuan pulak.?
Tuan rumah (Suami):eeeeeeee, nama saya Ramli, tapi semua orang memanggil saya Maryam.
Perompak: Memang nasib kamu malam ni baik…….sambil keluar dari rumah membawa barang rompakan….
Moral: Kena cerdik dalam setiap tindakan…..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan